expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piatok 1. augusta 2014

Emil z Lönnebergy je z Katthult-u

Takže pred pár dňami sme sa ja, môj priateľ, jeho otec a babča dohodli, že pôjdeme na výlet na miesto nazývané Katthult. Nemala som šajnu, o čo ide, ale aj tak som sa nevinne tešila na výlet.
Akože už len z opisu zostavy je vám jasné, že toto nemohol byť normálny výlet. Otec a babča sú "známa firma", kde babča je schopná si kúpiť papuče o päť čísel väčšie než je jej noha (páčila sa jej farba, na veľkosť nohy pri kúpe zabudla), a otec sa ma, keď som získala tu v SWE svoju prvú prácu, spýtal veľmi inteligentnú otázku: "Aj ti za to platia?"

Napriek všetkému som narobila chlebíčky a nastreamovala tri fľaše vody (bublinkovej vody nie je nikdy dosť!!!).

Ráno som bola surová ako citrón (bolo šesť hodín a budil ma priateľov cengáč, ktorý pre nedostatok vhodných slov nazvime vojna v Sýrii). Obaja sme boli suroví ako citróny, celé ráno sme do seba iba bezcieľne narážali, trúsili sarkastické poznámky (napr.: "Podaj mi soľničku" ...mali by sme ju skôr volať "soľnica", lebo váži tretinu kila. ale to iba tak na okraj) a dojedali zvyšky večere (bohužiaľ, nie včerajšej, čo všeobecnej nálade nepomohlo). Keby otec a babča neboli došli, tak by sme tak slepo potulovali doteraz.

V aute som si vypočula rôzne príbehy o babčinych známych, o SnusLilly (snus je žuvací tabak a Lilly je ... veď viete... Lilly) a o niekom, kto mal drevenú nohu; a pozorovala obchody s názvami ako "Topánky a cukríky".

Oficiálne raňajky sme mali v dedine s názvom Ruda (nič tam neni), kde sa babča nedokázala rozhodnúť, pri ktorom stole v záhrade by sme mali jesť. Nakoniec vybrala ten s vlhkými stoličkami a slnečným odrazom skleníka rovno do mojich očí. Way to go grandma.

Cieľ bol v dedinách, kde pôsobila a žila Astrid Lindgren (spisovateľka, ktorá vymyslela Pippi dlhú pančuchu, Emila z Lönnebergy a iné postavičky). V dedine Lönneberga som sa dozvedela, že Emil v skutočnosti pochádzal z Rumskully, kde sa série natáčali. V samotnej Lönneberge je iba kôlnička, kde je socha Emila.

bohužiaľ, mám iba foto, kde som aj ja :P

V Katthult-e sme našli celý areál, kde rozpoznáte domčeky a okolie z filmu :). Deti behajú okolo so zmrzlinami, niektoré poprezliekané za Pipi alebo niečo podobné. Viac kawai v Smålande nedostanete :)
Pár foto...



Emilova kôlnička :)


tu (a na následujúcich fotkách) býval Alfred





Samotný Emilov dom je tu:


stojan s vlajkou tam stoja od natáčania




...vstupné bolo 40 korún pre dospelých, 20 pre decká a deti mladšie než 6 rokov majú vstup zdarma. Do Emilovho domu sa ísť nemôže, vzhľadom na to, že celý pozemok je popravde privátny pozemok rodiny, ktorá tam býva, a zarába na turizme. V areály sa nachádza aj výbeh s koňmi, ohrada s prasiatkami, ovečky, rybník, všetko tak, ako si to pamätáte z filmu. V stodole pribudol obchodík so zmrzlinou a kaviareň.

Btw z Lönnebergy pochádza aj šunka s rovnakým názvom. Ktorá, tak isto ako aj Emil, originálne pochádza z úplne iného mesta.

Ešte by som mala spomenúť neďaleký Mariannelund, kde je známa cukrikáreň, o ktorej si môžete prečítať po kliknutí sem.

... dúfam, že ste aspoň trocha naladený na takýto iný výlet ;)

Aaaaa ešte jedna vec, feel free to comment, a ak nechcete premeškať ďalšie posty, môžete "lajknúť" facebook stránku https://www.facebook.com/SWEmingrantKa , alebo sa môžete dole prihlásiť e-mailom na odber :)

Kíp smajlík! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára