expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

streda 28. augusta 2013

Kalmar na fotkách

...tak som si len pomyslela, že by nebolo na škodu ukázať aj niečo z mesta, kde bývam, a možno vo Vás tak navnadiť chuť sa zastaviť aj tu :) Mesto je "pomerne" staré (najstaršia písomná zmienka pochádza z 11eho storočia), dejepisné reálie spojené s mestom sú podpísanie Kalmarskej únie (zlúčenie Švédska, Nórska a Dánska pod jedného panovníka) a Kalmarská vojna (Švédsko proti Dánsko-Nórsku).
Fotiek je hádam dosť, príjemné prezeranie :)

"Staré mesto"

...so svojimi typickými mini domčekmi vo všetkých možných farbách. Predtým, než som počula o Carlovi Larssonovi, som sa spýtala som priateľa, prečo Švédi obľubujú na domoch hlavne tú krikľavo-červenú farbu, a on na to: "Ja ani neviem, asi preto, lebo je taká pekná." (!!!) Tak som len prehltla smiech a fotila :)







Vstup do centra

Centrum Kalmaru sa nachádza na ostrove, a aj jeho okolie je roztrúsené po ostrovčekoch. Spája ich plno mostíkov a nad všetkým kraľuje červená vodná veža. Jej vnútro slúži ako byty. Raz sme s kamoškou normálne rozmýšľali, že počkáme, keď nejaký "domáci" pôjde dnu, aby sme sa aj my mohli kuknúť :)






Centrum centra ;)

V centre nájdete dve námestíčka, to väčšie je paradoxne úplne opustené. Nikdy to nepochopím, v Taliansku boli námestia obrastené kaviarňami a pizzeriami a podobnými bludmi, tu je na boku parkovisko a dokonca zastávka na autobus XD Ako posledná fotka odstavca je pláž, ktorá je súčasťou centra, a volá sa Kattrumpan (v preklade Mačiacia riť XD), kvôli kovovej konštrukcii v tvare dvoch zamilovaných mačiek.
V lete sa Švédi prekvapivo radi rozvaľujú po dekách v centre a jeho okolí, čo ma vzhľadom na ich "distingvovanosť" (ja viem, jazykový úrad by ma popravil) prekvapuje, a jednak aj teší, aspoň nie som jediná :)








Park pri zámku






Kalmarský hrad





...a trocha okolia :)









Svinö

...v preklade Prasačí ostrov (no, samé zvieracie názvy) je ostrov nachádzajúci sa pod mostom spájajúcim ostrov Öland a pevninu. Na prvej fotke môžete vidieť malú, drevenú napodobeninu veľkého mosta (sú podobné iba tvarom, samozrejme, nie sú v mierke). Tento "malý brat" Vás dovedie na Svinö. Cez ostrov vedie chodníček, všade naokolo les, kamene, more. Hĺbka vody medzi ostrovom Öland a pevninou nie je nikde nejak extra veľká, a tak aj zo Svinö je pozvoľný vstup do mora. Pri brehu sa nachádza veľa balvanov, po ktorých sa dá doskackať aj pár metrov do mora bez namočenia nôh.
Zbožňujem to miesto. Nedá sa to slovami opísať. Je v ňom niečo neuveriteľné, je to niečo úplne iné, než príroda, na akú sme zvyknutí, a plus more... Neviem to opísať. A bohužiaľ, ani zachytiť fotkami. Tu je aspoň slabý odvar:












Tak to boli nejaké fotky z letného Kalmaru. Teplejšie už tohto roku nebude, už teraz, aj keď je slnečno, tak rána sú maximálne sedemstupňové.
Samozrejme, toto nie je ani zďaleka všetko, čo sa dalo v tomto meste zachytiť. Pravdepodobne bude mať tento post raz pokračovanie :)
Uff, pridám jeden update, dnes som bola v škole ohľadom štúdia švédčiny, a vzhľadom na to, že som viac než mierne pokročilý, začínam od zajtra o ôsmej ráno... Skoro som odpadla že o ôsmej, ale tak prežijem. Takže mi držte palce :)

Ďalší turistický obrázkový post nájdete tu: Severný Öland na fotkách ; a o mojom prvom dni v škole sa dozviete v dobrodružnom článku Ako som chodila do školy :) Obrázkový post s medzinárodným trhom v Kalmare je zas tu: Medzinárodný trh v Kalmare na fotkách.

Aaaaa ešte jedna vec, feel free to comment, a ak nechcete premeškať ďalšie posty, môžete "lajknúť" facebook stránku https://www.facebook.com/SWEmingrantKa , alebo sa môžete dole prihlásiť e-mailom na odber :)
Kíp smajlík! :)

4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Diki diki, len už aby si bola naspäť niekde tu around lebo ťa nejak nemôžem zastihnúť v poslednom čase... ;)

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Ďakujeme :) ja osobne sa naozaj nesťažujem, mohli sme skončiť v nejakej betónovej džungli alebo na nejakej samote, ale nakoniec to dopadlo takto a tešíme sa tomu :)

      Odstrániť