expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piatok 9. augusta 2013

Severný Öland na fotkách

Drahí priatelia :)
Švédske leto sa, dá sa povedať, pomaly končí. Letné prázdniny tu končia v polovici augusta, ale zato začali v polovici júna, kvôli oslavám Midsommaru (o tom, ako "tragicky" môže vyzerať, viac tu: Aj takto mohol vyzerať Váš švédsky midsommar XD :) ). Všetci sa už pomaly, ale naozaj pomaly, vracajú na svoje pracoviská, tam šťastne kávičkujú, jedia svoje kukís a spomínajú na leto.

Tak aj ja sem vhodím pár fotiek, ktoré môžete brať aj ako tipy na výlety. Mám to šťastie, že bývame vo švédskom letovisku (áno, aj Švédsko má letoviská XD sama som tomu neverila), takže k časti miestnych skvostov nemáme ďaleko. A vy máte to nešťastie, že som strašný fotograf, tak mi budete musieť odpustiť;) Nech sa páči fotky :) Enjoy!

Les v okolí Rälla, v pozadí more. Podobné kamenné ohrady ako vidíte vpredu križujú celý Öland. V jari sú lesíky zakvitnuté, v lete plné čučoriedok a brusníc. Kto si prvý nazbiera, ten má :)


Borgholm je strediskom severu ostrova. Názov nesie po zámku-pevnosti, ktorý je dnes sprístupnený pre turistov (je však otvorený iba v lete).


V okolí Borgholmu sa okrem pevnosti nachádza aj kráľovské letné sídlo Solliden a jeho záhrady. Tu je zopár fotiek:



Toto nie je samotné kráľovské sídlo, ja len aby bolo jasné XD

Pláže v okolí Borgholmu. Aj kamenité aj piesočnaté, z každého rožku trošku :) Väčšinou majú vlastné mólo, aby sa človek nemusel brodiť cez riasy a podobné somariny, ktoré sa pri brehu často hromadia.



Heslo Ölandu je "slnko a vietor", a nie je tomu tak nadarmo (chcela som tým povedať, že je furt horúco a fučí). Za dávnych čias bola sila vetra zužitkovaná mlynmi ako ten na fotke, a stále ich je na Ölande plno a väčšinou sa do nich aj dá vojsť. Vzadu trčí z mlynu kusisko dreva, a vďaka nemu a páru koní sa mlyn dá otočiť tak, aby zachytil čo najviac vetra. Mlyn, ktorý vidíte na prvej fotke, je jeden zo štyroch mlynov miesta zvaného Lerkaka, a je to najpočetnejšie zoskupenie mlynov na Ölande.



Rozhodla som sa sem prihodiť aj tento mlyn, lebo už na prvý pohľad sa líši od ostatných v okolí. Je prezývaný Holanďan, a nachádza sa v okolí Sandvik-u, momentálne slúži ako reštika. Sandvik je taktiež prístav, a nad ním nájdete kaviareň, z ktorej je večer úplne nádherný výhľad na rozsvietené lodičky :)


Aj na Ölande sa nachádzajú kamene s runami, tu je jeden z nich...


Rozhodli sme sa čumnúť aj do jedného z kostolov, tento sa nachádza na mieste zvanom Källa.






Úplne najviac ma v kostole zaujali malinké, chronologicky zoradené, drevené repliky všetkých podôb tohto kostola. Ich fotky sú však také ohavné, že sa na milé repliky budete musieť prísť pozrieť sami ;)

Medzi severným Ölandom a Oskarshamnom (mesto na pevnine) sa nachádza ostrov Blå Jungfrun. Ostrov bol kedysi známy ako miesto stretnutia bosoriek, ktoré tam prilietali na svojich metlách a ďaleko od ľudí tak mohli sláviť svoje rituály. V letných mesiacoch tam a späť každý deň premávajú loďky s turistami (z Oskarshamnu a Borgholmu). Na následujúcich fotkách z pláže zo severného Ölandu vidieť ostrov celkom jasne.



Takýchto kamenných snehuliačikov tu nájdete všade :)
Úžasné, ako farba vody splynula s farbou oblohy :)

Posledné fotky sú vyfotené v najsevernejšom bode Ölandu, kde sa nachádza maják Långe Erik. Je sprístupnený turistom za vstupné. Výhľad je naozaj fajn ;)






...tak to bol môj výcuc. Samozrejme, je tam toho omnoho viac, ja som iba zhromaždila, čo som sama nafotila a prešla :)
Dúfam, že Vás fotky inšpirovali a naladili na návštevu :)
Majte sa mi pekne a slnečný víkend prajem :)

Ďalší obrázkový post nájdete tu: Kalmar na fotkách

Aaaaa ešte jedna vec, feel free to comment, a ak nechcete premeškať ďalšie posty, môžete "lajknúť" facebook stránku https://www.facebook.com/SWEmingrantKa , alebo sa môžete dole prihlásiť e-mailom na odber :)

Kíp smajlík! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára